Pagina's

zaterdag 28 november 2009

Telefoon van de Sint

De planning vandaag was om naar Plopsaland in De Panne te gaan. Maar nu kreeg mijn mama gisteren namiddag toch wel telefoon van de Sint zeker... Met de mededeling dat hij niet naar Plopsa zou gaan omdat ze zo slecht weer geven... Maar in plaats hiervan was ik wel uitgenodigd bij hem thuis. Dat vond ik ook wel heel tof!
Dus trokken wij deze middag naar Sint-Truiden, naar het huis van Sinterklaas.
Het was een fantastische namiddag (wij zijn er toch wel een dikke 2 uur geweest) en ik was echt onder de indruk. Zelfs een tikkeltje bang (terwijl ik anders helemeel niets schrik heb) en week niet snel van mama's zijde. Wij hebben het paard 'Slecht-weer-vandaag' gezien en we zijn gaan kijken naar de slaapkamer van de Sint, in de bakkerij, in de Pietenschool en de stoombootklas, in de Postkamer,...
Slecht-weer-vandaag aaien...

In de Pietenbakkerij: lekker marsepein en speculaas proeven...

De slaapkamer van Sinterklaas. Trouwens de Sint heeft een rode tandenborstel...

De pakjeskamer...

In de Postkamer. Ik mag een stempel zetten in de boek van de Sint...

Nu ben ik de kapitein-piet in de stoombootklas...

Op de schoolbanken in het Pietenklasje...

Pakjes gooien in de schoorstenen... Oefenen maar...

Daarna was er een voorstelling (die was héél mooi en ook grappig) van 'Huis op Stelten'. Het hele huis stond ginder namelijk op stelten omdat het boek van de Sint spoorloos was. En nadien nog verwend met een appel en chocolade.
Het was echt de moeite om naar ginder te gaan! Een aanrader!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!