Pagina's

zaterdag 25 oktober 2014

Kussensloop hack

Je kon  ze al op talrijke facebookpagina's zien passeren: de sweaters, tshirts, jurkjes,... met de kussenslopen met dierenprints van de Action of Zeeman. Ook ik kon niet weerstaan en kocht (Action) er eentje met een bambi (lievelingsdier van Yane). 


Patroon is wederom de Julia van Compagnie M en deze keer maakte ik terug maat 122 (en verlengd) en zoals je kan zien zit deze veel beter. De stevige tricot (punta di roma) kocht ik in het Kreatuurtje. En ze is in de wolken met haar nieuwe truitje en daar doen we 't voor he....




Patroon: Julia van Compagnie M
Tricot: Kreatuurtje
Kussensloop Bambi: Action

31 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee! En het staat haar erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is heel gaaf! Hier helaas weinig sloopjes kunnen bemachtigen..deze is echt prachtig! Ga hem wel onthouden voor de julia, goed idee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een Julia kanis niet anders dan leuk vonden hé ;) Heel mooie versie! Ik kocht dezelfde punta di roma voor Tokke zijn vossentrui! Echt goede kwaliteit he! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel schoon kleurencombinatie ook! Ik klop even op mijn kin want ik doe mee aan de Buy Nothing new maand en tegen november zijn ze wel allemaal uitverkocht denk ik, als je ziet hoeveel sweaters er hier al op blogs verschenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi mooi, hier waren ze in de week terug aangevuld, maar denk dat ik de enige in vlaanderen ben die die slopen heeft gekocht om ze ook echt als kussenslopten te gebruiken ;-) (oké ik nam er 2 in reserve mee, die ofwel ook kussensloop worden ofwel worden ze verwerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vraag me eigenlijk af of er niemand anders meer is die zich daar eigenlijk aan stoort! Ik vind al die creaties super (laat dit duidelijk zijn) maar, die kussenslopen worden ergens in lage loon landen gemaakt door (meestal) minderjarigen die uitgebuit worden hiervoor! Maar dat is duidelijk niet zo erg in jullie ogen. Denk hier maar eens diep over na. ( of laten jullie ook sollen met jullie kinderen?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dat geldt niet enkel voor de kussenslopen hoor. Ik denk dat meer dan 90% van de stoffen die we gebruiken door kinderhanden verwerkt worden... Dus je hebt absoluut gelijk dat we hierover moeten nadenken, maar we mogen er niet vanuit gaan dat dit enkel bij Action of Zeeman zo is. Ik kocht vandaag ook een sjaal die geproduceerd is in België, maar ik heb geen garantie dat de garen op een verantwoorde manier verwerkt worden. Het is echt een moeilijk thema dat je aanhaalt, waar iedereen zo veel mogelijk bij moet stilstaan! Dus bedankt om ons er nog eens aan te doen herinneren. Niet ik ben echt van mening dat dit niet enkel geldig is voor de Action of Zeeman spullen...

      Verwijderen
    2. Marte,
      Ik had het ook niet enkel over action en zeeman! Heel wat kledij wordt zo gemaakt door mensen die helemaal niet juist behandeld of zelf vergoed worden hiervoor. ik weet dat het veel verder gaat! Maar vond het een goed moment om de mensen daar even op attent te maken, ze staan er niet meer bij stil, alst maar goedkoop is.

      Verwijderen
  7. Kei-mooi. Ik zag ze ook al passeren. Jouw versie is prachtig, ik ben helemaal fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige bambi! Hier zouden mijn meisjes om vechten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie Julia! Ik ga hem eens delen op Facebook! Thanks voor de inspirerende trui! M

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende Julia heb je gemaakt! Ik kan me voorstellen dat je dochter daar blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super knap! Yane is nu weer een pracht kledingstuk rijker ...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waaw, echt mooi! De kunst is om er de perfecte kleur bij te combineren. Dat is bij jou meer dan geslaagd! Ik heb ook enkele sloopjes gekocht. Nu nog op zoek naar een goede combinatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. gewoon prachtig, ik denk net...wat is de kans dat er nog ééntje in de action is voor mij????Misschien ben ik hopeloos te laat. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze is gewoon weg de 'chique'ste die ik hier zag passeren. Heel mooie kleuren. Ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schoon hoor, enne, de mijne komen eraan...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik denk dat ik zowat de enige ben die nog geen dergelijke kussensloop kocht (tekort aan naaitijd zit daar zeker voor iets tussen) ... supermooi gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We zijn met 2 Jo, ik ook niet :-) Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb je het voorpand gewoon vervangen door een dierenprint of zit er nog tricot achter? Knappe trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, hoe grappig, ik heb er hier ook nog liggen om te verwerken voor de jongens ;-). Die kinderen vinden dat inderdaad fantastisch é, zo'n beestig kledingstuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!