Pagina's

donderdag 30 oktober 2014

Broekjes naaien

Pfff.... het is zo moeilijk om mooi passende broekjes te vinden voor Yane. Maat 128 past haar perfect, maar is veel te kort, zelfs maat 134 is haar vaak nog te kort. Als iemand de gouden tip heeft, ik hoor ze graag...
Dus besloot ik nog maar eens te experimenteren met broekjes naaien. In de Knippie van aug/sept 2013 vond ik een leuk model: smalle pijp en plooien in de taille:





Ik nam maat 128 over en verlengde de broek enkele centimeters. Maar ze blijkt nog nipt van lengte te zijn. Gelukkig voorzag ik extra zoomwaarde, dus ik kan ze nog 4 cm uitlaten. Oef! De roestkleurige stof (met een beetje rek in) kocht ik in de zomer op de stoffenmarkt in Eindhoven. Omdat ze spotgoedkoop (1€/meter) was, bracht ik meteen een hele voorraad mee. De zakje werkte ik af met gouden paspel.





25 opmerkingen:

  1. Helaas geen gouden broekentip, maar met zo'n tof patroontje is dat toch niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie broek. En wat een zalige stof voor die prijs! Kan ik een bestelling plaatsen als je de volgende keer naar de stoffenmarkt gaat? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broek en je dochter staat er ook heel leuk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie broek!
    Die stoffenmarkt is precies de moeite! Dat is extra leuk naaien voor die prijs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slim opgelost!Mooi met die paspel aan de zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie herfstbroek met een leuk paspeldetail! Een smalle Cisse is misschien ook een mogelijkheid?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie pasvorm. Laat het bandwerk nu maar starten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie 'chino' in een favoriete kleur!
    Altijd leuk om mooie spullen te maken uit goedkope stoffen. Nog over? Misschien eentje voor de mama?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier een gelijkaardig probleempje: 7-jarige met taille 86-92 en lengte 110... Ik ga mij het patroon van de hosh pants aanschaffen en vond ook al 'n bootcut-patroon op fleecefun.com! Ik volg hier mee wat jij nog meer kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi! en idd wat een koopje van een broek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi broekje voor Yane! Waarom zou je er nog naar zoeken in de confectie als je ze zelf zo mooi kan maken?!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh, broeken kopen is denk ik voor iedereen een miserie. ;-)
    Gelukkig dat jij zo goed kan naaien, prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie broek! En voor die prijs maakt het niet zoveel uit dat ze wat nipt is he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi! In de Ottobre staan regelmatig broeken voor smalle kinderen. De Clarabella is hier een topper, die gaat tot maat128. Ik maakte hem hier: http://miekatoentje.blogspot.be/2014/02/princess-in-pants.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Herkenbaar van die broeken. Ik laat me ook steeds sneller verleiden om er zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien is de nieuwe Charles van Compagnie-M wel iets voor haar ? Helaas weet ik zo niet meteen van buiten tot welke maat hij gaat.
    Niet altijd handig zo van die lange magere sprietjes in huis he :) Maar wel een mooie broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Broeken maken is niet zo simpel ... Maar dit modelletje is wel prachtig met die plooitjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Broeken zijn bij mij nog niet echt geslaagd, dus hier ook geen gouden tip. Ik vind deze broek in ieder geval meer dan geslaagd. Die gouden paspel maakt het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hier eerder omgekeerd! Ze moet minstens een 128 aan voor het buikje in te krijgen maar die zijn erg veel te lang :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. de cisse is ook wel perfect, voor mijn supersmalle bijna 3jarige (weegt maar 11 kg maar wel normale lengte) maak ik de smalle 92 die ik verleng tot 98, Voor de dochter haar standaard confectiemaat in broeken en ook perfect, groet fan van dat patroon (daar mee dat nummer 4 en 5 in anderhalve week tijd bijna klaar zijn ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig ! Heel geslaagd, mooie kleur, staat haar goed!
    Gebruik dit als basispatroon en je kan starten met een hele reeks verschillende pantalons!
    Leg de plooitjes eens in de andere richting (valt ook nog eens vlakker vooraan), of doe een stiksel op de zijnaad in een opvallende kleur, of stik in de zijnaad een paspel of stik er bovenop een sierlintje,... héél véél mogelijkheden...!!!
    SUCCES.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat lijkt mij echt ideale broekenstof !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb ook een 'smalle' dochter voor haar leeftijd. Ze staat heel goed met de Clarabella uit Ottobre (http://aamore.wordpress.com/2014/04/24/julia-part-of-a-pattern-tour/) én met de Charles van Compagnie M (http://aamore.wordpress.com/2014/10/08/deel-2-de-broek/)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!