Pagina's

dinsdag 6 juli 2010

Turkije (Antalya-Lara)

Wij zijn deze nacht terug gekomen van 10 daagjes Turkije (Analya, Lara). Ik had er een fantastische vakantie in hotel Miracle Resort! En ik heb mij voorbeeldig gedragen zowel tijdens het reizen als het verblijf! En we maakten maar liefs ruim 150 foto's en filmpjes! Dus geniet maar even mee...

Het was de tweede maal dat we naar dit resort gingen en ook nu weer wisten wij waarom. Het hotel is gewoon super. We kunnen er echt niets negatiefs over vinden. En alles was er voor een geslaagde vakantie: prachtige zwembaden (met glijbanen), lekker eten (en kinder-coctails), fijne animatie, speeltuintjes, trampolines, kermis,...
En ze zijn er enorm kind-vriendelijk!

Elke dag lag ik te ploeteren in het zwembad of de zee. Tijdens de laatste dagen ging ik van de hoogste glijbaan naar beneden. En duiken en onderwater zwemmen kan ik ook al hoor! Er waren dagen dat ik van 's morgens tot 's avonds in het zwembad zat. Tussendoor gingen we wel eten en deed ik een middagdutje in mijn buggy.

Er was ook een miniclub (vanaf 4 jaar) in het hotel waar ik zo nu en dan eens naartoe ging. Meestal bleef ik liever aan het zwembad. Maar als er wat te knutselen viel, was ik er als de kippen bij. Ook 's avonds stond ik te shaken in de mini-disco.

Na de mini-disco was er altijd nog een show en die waren echt prachtig om te zien! Soms met echt vuurwerk! Dus ik mocht elke avond tot half 11 a 11 uur opblijven. Ik sliep 's morgens wat langer en deed in de namiddag nog een dutje aan het zwembad of in de buggy. Ideaal dus!

Wij hebben ook een paar uitstapjes gedaan. Zo zijn we naar Antalya geweest en ook naar de haven (met de taxi). We zijn naar een shopping center in de buurt geweest en ook een keertje naar de markt. We gingen met de dolmus er naartoe, maar dat was echt heel moeilijk: het busje zat stampvol. We moesten recht staan: papa met de buggy vast en mama met mij op de arm. Dus zijn we maar met de taxi terug gekomen...

1. wat een leuke foto's! ziet er keileuk uit! Yane, ik kijk ernaar uit om je terug te zien en om te luisteren naar je verhalen over de vakantie.
    tante Katrien

2. amai dat zijn mooie foto's. Prachtige vakantie zo te zien!! Ik vroeg wel elke dag aan mama: hoeveel keer moet Yane nog slapen op vakantie.
    Ik kijk er dan ook naar uit om je te zien en al je vakantieverhalen te horen!!
    Tot gauw!
    Kaatje (en haar mama)

3. Amai, wat een leuke vakantie hadden jullie in Turkije! Vooral die hondjes vinden ze hier wel leuk ;)

4. Ik kom regelmatig eens meelezen op jullie blogje, maar 't is de eerste keer dat ik reageer.

't zag er een zalig reisje uit! Ook wij zouden in augustus graag nog eens op reis gaan, maar we hebben een beetje schrik dat het dan te heet zal zijn in Turkije. wat vonden jullie van de temperaturen? was het te doen?

groetjes Soraya

5. @ Soraya: Fijn dat je hier soms komt piepen. Wij hadden inderdaad een fijne reis. Echt fantastisch om Yane zo te zien genieten.
    Dit jaar viel de temp. mee in Turkije: max. 28 a 29°. Maar normaalgezien is dat rond 35° deze tijd.
    Wij blijven meestal in het hotel. Dus aan de zee/zwembad voel je die warmte zo niet. Maar als je veel uitstappen wil doen, daar vind ik wel te warm voor. Dan zou ik eerder voor een eilandje (met meer wind) kiezen.
    Het hotel waar wij waren was echt fantatisch, zeker voor de kindjes!

ps: ik denk dat ik ook al eens op jullie blogje ben terecht gekomen. Maar nu geraak ik er niet meer op...

6. Yane heeft heel leuke kleertjes, zeg!
    Het rokje dat je zelf maakte, vind ik ook heel mooi!

7. Hallo Katja!

Alvast bedankt voor je reactie!

Ik blog normaal gezien privé, maar vorige maand veranderde ik de instelling eens (uit nieuwsgierigheid of er reactie van onbekenden zou komen). Ondertussen gaan we weer privé door, maar als je dat wenst kan je ons zeker blijven volgen! Enkel een gebruikersnaam aanmaken bij Wordpress en ik zet je dan op ons lijstje bij de lezers!

Groetjes Soraya en Valentine

8. @Emma en Mona, bedankt!
    (het kleedje dat ik draag op de laatste foto is trouwens ook self-made)

@Soraya, dat zou fijn zijn! Ik heb ondertussen een gebruiksnaam (katjabollen) aangemaakt bij Wordpress.
    Ik vond zoveel herkenning op jullie blogje: ook één dochter (wel ietsje ouder denk ik) en ook een mama die veel op pad is met dochterlief.

9. @ Katja:

Ik ga de gebruikersnaam direct toevoegen!

Idd veel herkenningspunten. Daarom kom ik ook regelmatig eens bij jullie lezen! Ons dochtertje is van april 2005.
    Een jaartje ouder dan Yane als ik mij niet vergis...

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...