Pagina's

dinsdag 23 juli 2019

Een hemdjurk

Ze zijn tegenwoordig helemaal in, de hemdjurken. Dus waagde ik er mij aan om ook eens eentje zelf te naaien. De zoektocht naar een geschikt patroon hiervoor nam het meeste tijd in beslag. Want ik wilde graag eentje in midi-lengte. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor een patroon (model 20) uit de Knipmode van juni 2019. De lange mouw werd vervangen door een korte mouw en de jurk werd een heel stuk verlengd. Wie zich ook aan dit patroon wil wagen, kies zeker een maat kleiner. Want ik nam maat 34 (verdergaande op de matentabel) over en deze bleek nog te breed. De jurk werd dus ook een heel stuk versmald.
Ik koos voor een kleurige bloemenprint (stoffencircus) en ben wel blij met het resultaat. Wat vinden jullie ervan?







1 opmerking:

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!