Pagina's

woensdag 19 juni 2013

Tropische temperaturen

Afgelopen dagen steeg de temperatuur, hier in Limburg tot boven de 30°. Dus gisterenmorgen vertrok Yane zo naar school:


Met het patroon van de saffron romper experimenteerde ik al eerder.  Maar deze keer verving ik de striklintjes op de schouders door iets bredere bandjes, die vooraan sluiten met kampsnaps. Net iets handiger om naar het toilet te gaan. En ook in de rug voegde ik ruches toe, voor een meer speels effect. In de taille voorzag ik ook twee elastiekjes. Het stofje kocht een tijdje geleden hier.





50 opmerkingen:

  1. Prachtig! Rompers zijn precies wel HET kledingstuk om te naaien deze zomer. Heel mooi in zo'n retro stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love it! En nu kriebelt het nog meer om er ook een voor mezelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da's wederom een leuke! Ja, eentje voor mezelf zou leuk zijn.
    Liefs, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Zeker in dit prachtige retro-stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal voor zo een warm weer in een leuk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk koel! Maar vind ze het naar het toilet gaan niet lastig? Hier vinden ze het te veel 'gedoe'.
    (give-away time op mijn blog)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij draagt ze heel graag. Ik heb haar er nog niet over klagen.
      Ze heeft haar bestelling al doorgegeven voor nog eentje (met een lange broek).

      Verwijderen
  7. mooi!!!
    zoiets plan ik ook nog ooit te maken, vind ik superschattig bij kleine meisjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer eens heel tof! Ik hoop op vele mooie dagen.
    De kamsnaps heb ik samen met enkele vriendinnen besteld, nog even wachten voor ik ze heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi. Leuk stofje. Misschien iets voor over een paar jaar (nu is dochter dan zeker weten te laat op de wc en is het hele ding van onder nat).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw- weer zo'n leuk stofje! ! Het broekpak is zeer geslaagd! !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk!! Is het makkelijk patroontje om te maken? En hij valt groter? Dat ik las in je vorige uitgave maat 5 voor een 6jarige maakte? Dan zou ik dubbel plezier kunnen hebben vh patroontje namelijk, hihi..voor beiden dochters ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker niet moeilijk en zit een stap voor stap werkbeschrijving bij het patroon (wel in het engels).
      Ik vind het wel ruim uitvallen. Deze keer maakte ik maat 6 jaar (en Yane is er 7).
      Je kan het ook gemakkelijk uitvergroten (breder en langer maken).
      Je mag ook altijd een mailtje sturen ivm het patroon.

      Verwijderen
  12. Leuk, en lekker luchtig inderdaad met deze warmte... Zelfs hier op ons eilandje was het deze dagen benauwd warm, zal nu wel gauw gaan onweren...

    pienkel.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En terecht, met stijl de warmte trotseren!!

    Even een vraagje: waar heb je je labeltjes juist besteld?
    Ik wil er ook bestellen, maar er staan zoveel leveranciers op het internet dat ik niet weet waar beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze nog niet besteld. Het is hier druk, druk.
      Vanaf volgende week vakantie, dan ga ik er werk van maken.
      Ik denk dat ik ze bij worldwidelabel ga bestellen, maar eens nog eens goed alles uitpluizen...

      Verwijderen
  14. Mooi seg!
    En ideaal voor met dit warme weertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn om dragen met dit warme weer! En wat een prachtig stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig! Ideaal tijdens deze warme dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niets heerlijkers om te dragen met zo'n temperaturen, en dit is echt een heel leuk modelletje. Helaas heeft de dochter nog niet zoveel geduld toiletgewijs, dus ik vrees dat we nog een jaartje of zo zullen moeten wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tof zeg! Dat lijkt me inderdaad een stuk comfortabeler zitten bij 30+ graden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi! Yane krijgt toch altijd van die leuke zelfgemaakte kledingstukken he! Ze zal blij geweest zijn met zo'n comfortabel en luchtig pakje bij die temperaturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi! En Wat een goede oplossing met die kampsnaps! Dat ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ... en kon zo weer de show stelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi! Maak je deze ook op bestelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel gaaf! Ik bleef maar twijfelen of ik een jumsuit van tricot (patroon laatste Knippie) zou maken. Toch maar niet... (of misschien tocht wel, deze is zo gaaf om te zien!).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. echt tof, ik ga me die kampsnaps ook eens aanschaffen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Stijlvol in de hitte! Jammer dat de warmte weer weg is :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat ziet er zo een tofke uit om lekker in te spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!