Pagina's

maandag 28 mei 2012

Saffron romper


Lange broeken zijn uit den boze hier ten huize Yane. Maar korte shortjes daarentegen zijn zeer geliefd. Dus deze jumpsuit viel meteen in de smaak bij Yane. Ik gebruikte dit patroontje en nam maatje 5 jaar voor onze 6-jarige. In de taille voorzag ik 2 elastieken (het patroon schrijft eentje voor). Het stofje vond ik op de markt in Maastricht. Het is heel luchtig om te dragen, ideaal bij deze temperaturen en zeker eentje dat mee gaat in de valies op vakantie... Deze voor middag al uitvoerig getest in de speeltuin en goedgekeurd!


70 opmerkingen:

  1. Helemaal perfect: stofje, model (x2) en uitvoering! Ik zou zo wel eentje willen voor mezelf eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Magnifiek! Echt waar! Zo een mooi stofje ook!
    De foto's zijn heel mooi, zeker zo mooi als die van de schoolfotograaf!
    Wat een mooi kind is ze toch, een fotomodelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw geweldig. Altijd leuk dit soort modelletjes (alleen lastig met naar de wc gaan).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Het is niet iets om te dragen om naar school te gaan...

      Verwijderen
  4. heel schoon!!!
    inderdaad, amputant bij de wc, heb ooit een 2de hands jumpsuit gekocht
    voor de dochter ... tot ze een keertje te laat was ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Dat moet zo leuk zijn om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel heel mooi! Ik zou 'm ook zo zelf willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Katja!! Dat zouden mijn dochters ook geweldig vinden. En het stofje is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Was in de week zo'n modelletje aan t bekijken ... Hopelijk kan ze t heel veel aan deze zomer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He, dit is echt een heel leuk modelletje, lijkt me heerlijk om te dragen (ook voor grote volwassen 'meisjes')

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi zeg! zo'n hip model, véééél cooler dan in mijn kindertijd zoals ik het me vaag herinner.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. De toerist in Zutendaal. Een leuke (wel beetje verouderde) speeltuin met veel schaduw.

      Verwijderen
  12. Weeral zo mooi! Hoe doe je 't toch maar allemaal! Super stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yane was er dan ook echt mooi mee, ik moest echt naar haar jumpsuit kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt hem ook gemaakt! Leuk hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ooh supermooi! Jumpsuits zitten ook echt zalig! Ik vind dat zelf echt geweldig om aan te hebben!
    Dikke kus van Laure

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij weet er alles van he! Ik weet dat jij er ook (minstens) eentje hebt he! Nog even en dan weer vakantie!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Haha, ja ik heb er laatst ook nog eentje bijgekocht omdat ik die echt fijn vind zitten :D &ja, nog even doorbijten en dan is het vakantie!

      Verwijderen
  16. Waauww! Dat gaat veel gedragen worden deze zomer! Ik ben ook compleet weg van dat stofke, ik ga eens een uitstap naar Maastricht moeten maken zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig alweer! Heerlijk zomers hé zo'n jumpsuit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooh, ik heb ook al serieus zitten twijfelen om dat patroontje aan te schaffen... ziet er zalig uit! En dat stofje is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi en wat een prachtig stofje! Laat het maar lekker zomeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heeeeeeeeeel mooi, mooi stofje, mooi patroontje en mooie dochter die het geheel vult lol ... helaas valt Payal daar weer buiten de maten *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  21. he wat leuk zeg. ik zou willen dat ik zo handig was! maar bij mij zit het er niet in helaas :( wel schattig pakje zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is prachtig en je dochter is ook een prachtige meid!!!!!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. heel mooi, ik heb al zo'n gekocht exemplaar, maar zocht nog zo'n patroon. wat een prachtige stof zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi! Ik heb dat patroontje ook, stof al gesneden en zo, maar had het aan de kant gelegd omdat het toch geen mooi weer was. En nu dus wel, maar nu is het niet af...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Knap! Het stofje staat haar echt!
    Ziet er lekker luchtig uit met dit weer, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het stofke is zo schoon, yane is toch een knap meisje. Maastricht, daar moeten we eens naartoe deze zomer, niet voor de flikken maar voor de stoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooh ! En Yane had dit aan vandaag ! En ik had eigenlijk niet door dat je dit zelf gemaakt had ! Prachtig !!! En inderdaad, dé ideale outfit voor een dag als vandaag !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooohh.... Da's echt super schattig!!! Echt mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een super leuke jumpsuit en in een prachtig stofje. Hopelijk kan ze hem nog veel dragen deze zomer. Het is inderdaad super om mee te nemen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoe mooi gebracht kleuren combinatie speeltuig en kleren van Yane mooi gezien... zeer mooi stof leuk model!

    Ik slaap weinig(altijd bezig) maar jij nog minder!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. stof helemaal top en romper helemaal top! ben er echt fan van! Zou het haalbaar zijn voor mijn beginners kunsten om het te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, wat mooi! Zoiets zou mijn dochter vast ook geweldig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. leuk zo een jumpsuite in retro stijl, helemaal in!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Maar zo mooi zeg! Yane is helemaal in!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Super tof! Heb je naast die 2 elastieken ipv 1 nog andere dingen die je anders zou doen? Ik moet er nog steeds aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het bovenstuk was voor Yane veel te lang, ik denk dat ik zeker 6 a 7 cm heb moeten inkorten. En ik nam al maar een 5 jaar (ze is er 6).
      Maar voor de rest een prima-patroontje met duidelijke uitleg!

      Verwijderen
  36. Super zeg dat jumpsuittje, Voor mijn minimeisje maakte ik er ook een met een 3/4 broek, zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Beauty! Zou dat er minder schattig uitzien in maat 38?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Supermooooi! Yane staat er ook erg goed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel mooi! De dochter zei gisteren nog dat ze ook zo'n "sjalopetje" wou hebben, dus ik denk dat ik me dat patroon ook es ga aanschaffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik had nog een vraagje over je rok van een paar dagen geleden. Welk patroonnr. heb je gebruikt? Ik kan het model zo snel niet vinden in de juniknip van 2012.
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, sorry, sorry! Het moet die van 2010 zijn. Dus knipmode 06/2010 (ipv 2012). Ik zal het meteen aanpassen!

      Verwijderen
  41. Wauw, waar haal jij toch altijd die toffe patroontjes, deze is weer super! Een patroontje om te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. heel mooi en lijkt mij ontzettend leuk om te dragen en in te spelen...
    Ook geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zo schattig! Wat een leuk modelletje & stofje!
    Hier is 't net andersom: dochter draagt liefst enkel broeken. En heel soms een rokje, mét een korte of lange caleçon eronder, en al zeker geen korte shortjes buiten de deur.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Amaaaai, zo mooi!!! Ongelofelijk prachtig!! En zie ze stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mijn versie is ook net af! Fijn modelletje hé. Hoe maak je eigenlijk een tweede elastiektunnel in de taille?

    BeantwoordenVerwijderen
  46. leuke kleren maak je. je hebt ook een hele mooie dochter. ik kijk met veel plezier naar je blog. dankje dat je reageerde op mijn oproep wat er te beleven valt in zutendaal. ik ben er nu. ik ga zeker het blote voeten pad doen en naar hasselt ook stofjes daar kopen. deze speeltuin ziet er ook super uit. groeten en liefs, deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hoihoi
    zojuist het patroon geplakt, getekend en geknipt voor mn dochter. Ik las eerder al dat je de 5jr voor je 6jarige dochter had.. Aangezien de mijne pas een maandje 6 is (en ik nav het patroon inschatte dat t zou moeten passen), heb ik de 5jaar uitgeknipt. Nu las ik net heel dom de gegevens bij de maten in het bestandje en zag ik dat 5 jaar was voor kindjes tot 112cm.. Euh..nu ben ik in de war, haha. Mag ik vragen hoe groot je dochter ongeveer was toen je vh stukje hierboven de 5jr knipte toen ze 6 was. Groetjes Melanie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!