Pagina's

zaterdag 5 februari 2011

Onze eerste taart (bekleed met marsepein)


















Volgende maand ben ik jarig en mama beloofde mij al eerder om een taart te bakken, bekleed met marsepein. 
Omdat we dit nog nooit eerder deden, besloten we om vandaag eens een proeftaartje te maken. De taart is voor oma, want zij is deze week jarig! Een biscuit opgevuld (2 lagen) met tiramisuvulling, afgesmeerd met botercreme en bekleed met marsepein. Ik heb goed meegeholpen, maar mama had liever niet dat ik dat ik met mijn pollekes aan de taart kwam. Daarom mocht ik cupcakes (die we ook zelf bakten) versieren, in Kerst-outfit!!!


En dan nog het resultaat van de cupcakes:
(Mama heeft enkel geholpen bij het cakeje met het bloemetje en bij het cakeje met de ster. De andere exemplaren versierde ik volledig zelfstandig. Flink he! Ik ben een pietjeprecies, dat dan je hier wel duidelijk zien.... Alles moet perfect zijn!)


13 opmerkingen:

  1. Ja amai! Is dat een proeftaart? Ze is echt prachtig...

    Jij hebt die gave toch ook in jou hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mag Yane ook niet vergeten hé! Haar cakejes zijn ook prachtig! tot in de puntjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn prachtig, zowel de cakejes als de taart. Mijn mond valt open van verbazing, wou dat ik het ook kon.

    Groetjes, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oma was content zeker!? De taart en cakejes zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Katja, is dit je eerste taart? Proficiat, zo mooi strak van de eerste keer! De cakejes van dochterlief zien er ook beeldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Yane,
    wat heb jij mooie cupcakejes gemaakt, dat is om jaloers op te zijn... ook de taart van mama is natuurlijk prachtig.Ik kan niet begrijpen dat jullie die marsepein zo mooi strak rond de taart krijgen. Ik zal dringend eens bij Yane in de leer moeten gaan om dit ook te leren.
    Groetjes en tot dinsdag
    Juf Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor al deze lieve reakties en complimentjes...

    @ Soraya, eigenlijk ging het nog vrij vlot. Maar dit was maar een gewone bloemetjes taart. Yane wil graag een Sneeuwwitje of Pipi Langkoustaart als ze jarig is... Dat zal nooit lukken. Ik heb nog even om ze te bepraten tot iets eenvoudiger...

    @ Mira, oma was content, ja. Gelukkig was ze ook lekker!

    @ Dorien, eigenlijk ging dat bekleden vlotjes. Oef! Maar aan jouw creaties zal ik nooit kunnen tippen.

    @ Juf. Marleen, de taart bekleden ging vrij goed. Alleen de rand onderaan was niet zo netjes. Dat hebben we opgelost met gras.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. amai wat een prachtige taart en cupcakes.
    Je ziet dat de appel niet ver van de boom valt, Yane kan het al even goed als haar mama...
    Ferm gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Katja, zo ben ik ook begonnen. Oefening baart kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héél mooi! Als dt de eerste is, amai chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stefanie, bedankt!
    Het is eraan beginnen... Eigenlijk is het niet zo moeilijk. Voor dat groen heb ik dus ook de kleurtjes gemengd. Het 'gewone' was niet zo fel...

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Katja, zou je het recept voor deze taart eventueel willen prijsgeven aub? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Tot gauw...
Groetjes van ons!